Slovenske železnice so skladno z napovedjo, ki so jo podale za Uporabno stran, danes, 30.11.2019 zagnale Wi-Fi internet na vlaku, ki sliši na ime SloZeleznice (SSID). Danes je Wi-Fi vzpostavljen na 28-ih potniških garniturah, do konca leta 2019, pa bo ta na voljo na vseh predvidenih 32-ih.
Wi-FI internet na vlaku je na voljo pred rokom iz javnega naročila
Slovenske železnice so 1.10.2018 objavile izbrane izvajalce javnega naročila za vzpostavitev Wi-Fi interneta na vlakih Siemens Desiro (EMG 312) in Pendolino (EMG 310). Izbran je bil konzorcij, Telekom Slovenije d.d., Ljubljana, SRC sistemske integracije d.o.o, Ljubljana ter Mrežne tehnologije Verso d.o.o., Zagreb, ki je tudi edini oddal ponudbo. Vrednost ponudbe pa je bila 1.429.251,96€ z DDV.
Predviden rok za dokončanje je bil sredi leta 2020
Rok za dokončanje del dokončanje je končanje predvideval v 18-ih mesecih, kar bi se po terminskem planu zgodilo sredi leta 2020, a do zagona je dejansko prišlo precej prej. Tudi preostali štirje vlaki v katere je Wi-Fi še treba vgraditi, bodo dokončani pred tem rokom.
Kako deluje Wi-Fi internet SloZeleznice?
Skladno z javnim naročilom je izvajalec za vzpostavitev delovanja Wi-Fi internata na vlakih Slovenskih železnic vanje vgradil po eno zunanjo LTE/WiFi/GPS anteno in en usmerjevalnik. V vlake nagibne vlake Pendolino in tročlenike Siemens Desiro so vgradili po tri Wi-Fi dostopne točke in tri Wi-Fi antene, torej po ena na vagon. Pri dvolčenikih Siemens Desiro, pa po dve Wi-Fi dostopni točki in dve Wi-Fi anteni. Wi-Fi internet na vlaku se torej ustvarja s pomočjo LTE anten, ki so nameščene na strehi vlakovne kompozicije
Tam kjer je LTE signal, tam bo Wi-Fi internet deloval
Wi-Fi na vlaku torej deluje s pomočjo mobilnega LTE prenosa. Slovenske železnice bodo uporabljale mobilni signal Telekoma Slovenije in A1 Slovenija. Tako bodo imeli zagotovljeno pokrivanje čimvečjega ozemlje Slovenije, saj sta to operaterja v Sloveniji z največjim % teritorialne pokritosti z LTE omrežjem. Še vedno pa se bo zgodilo, da LTE signala na določenih točkah ne bo. Teh bo precej manj kot jih je zdaj, a vseeno bodo, saj določeni deli Slovenije preprosto niso pokriti z mobilnim LTE signalom nobenega operaterja.
Hitrost prenosa bo odvisna od številnih dejavnikov
Še ena pomembna podrobnost pa je, da si bodo vsi uporabniki internetno hitrost med sabo delili. Tam kjer je signal dober, težav ne bi smelo biti, tam kjer je slab, pa se bo že tako slaba internetna povezava delila in bo prenos precej počasnejši kot sicer. Hitrost je odvisna tudi od kapacitet mobilnega omrežja in zmogljivosti bazne postaje na katero je v tistem trenutku priklopljen. Ker vlak večino poti opravi na ruralnih predelih, je moč pričakovati, da hitrosti tam ne bodo izjemno visoke, v mestih pa bo šlo hitreje. Za klasično brskanje po spletu to tako ali tako ne bo igralo vloge, nekoliko bolj pa bo pomembno pri pretakanju videa.
Kako poteka priklop na Wi-Fi SloZeleznice?
Na mobilnem telefonu, tablici ali prenosnem računalniku je treba poiskati Wi-Fi omrežje iz SSID imenom SloZeleznice. Uporabnikom je na voljo 2.4GHz in 5GHz omrežje, kar omogoča razpršitev in stabilno delovanje Wi-Fi povezave.
Ko je povezava z omrežjem SloZeleznice vzpostavljena, je treba sprejeti pogoje poslovanja. Po potrditvi pa je uporabnik preusmerjen na spletno stran https://www.slo-zeleznice.si/, hkrati pa mu je omogočen tudi dostop do interneta.
Možne poporodne težave
Pri Slovenskih železnicah so še izpostavili, da v prvih dneh po lansiranju lahko prihaja do poporodnih težav, vsekakor pa strmijo k temu, da bodo do konca leta 2019 Wi-Fi ponudili na vseh 32-ih predvidenih vlakih.
Z letom 2020 tudi na neelektrificiranih progah
Danes so Wi-Fi vzpostavili na novejših električnih potniških vlakih, kar pomeni, da je Wi-Fi na vlaku dostopen na glavnih železniških progah po Sloveniji. Na neelektrificiranih progah, te so lokalnega značaja in poemembne predvsem z vidika prevoza potnikov, pa bo Wi-Fi na vlaku na voljo s prihodov novih Stadlerjevih FLIRT potniških vlakov. Ti naj bi z vožnjo začeli v prvi polovici leta 2020.