Jasno je, da smo v času karantene in epidemije koronavirusa COVID-19 precej več nakupovali prek spleta, a Mastercardova raziskava, ki so jo v začetku maja 2020 izvedli na 15-ih trgih, je pokazala nekaj precej zanimivih številk. Predvsem pa je potrdila, da se je število spletnih nakupov korenito povečalo.
Več kot polovica prek spleta nakupuje več kot kadarkoli prej
Več kot polovica evropskih kupcev oz. bolj natančno 57% je izjavila, da nakupujejo prek spleta bolj kot kadarkoli prej. Raziskava je pokazala, da 30% Evropejcev porabi več denarja za virtualna doživetja. Tako jih 58% gleda televizijo ali filme prek spletne rešitve naročniškega videa na zahtevo (SVoD), 26% se udeležuje tečaje spletnih vadb, 24% pa virtualno obiskuje muzeje in druge zanimive kraje.
Dodaten čas smo v večini uporabili za učenje novih veščin
Pohvalno pa je tudi, da 46% Evropejcev dodatni čas, ki je posledica dejstva, da ostajajo doma, izkoristi kot priložnost za učenje novih znanj in veščin na spletu. Tako jih je 37% začelo uporabljati spletno bančništvo, 28% se jih uči upravljanja s svojim zdravjem in dostopanja do zdravil na spletu, 31% pa se jih uči kuhati prek spletnih tečajev. Ena petina je dodaten čas namenila učenju novega jezika, 14% striženju las, 15% pa tečajem ličenja. 10% se jih uči kodirati, 7% pa se jih s pomočjo interneta uči igrati na nov glasbeni instrument.
Precejšnja rast spletnih nakupov osnovnih dobrin
Raziskava je razkrila tudi, da je prišlo do kar 36% porasta nakupa osnovnih dobrin na spletu. Največjo rast 32% je doživel nakup knjig, za 22% se je povečal nakup kuhinjskih pripomočkov, za 19% strižnikov za lase, 13% več nakupov pa je bilo v segmentu fitnes pripomočkov za vadbo.
Aleš Petejan, vodja marketinga pri Mastercard Slovenija, je povedal:
Vsi se prilagajamo novemu načinu življenja in razumljivo je, da nakupujemo več prek spleta, ne samo osnovne potrebščine, ampak tudi za virtualna doživetja, od filmov do fitnesa. Težki časi lahko v nas prebudijo najboljše in občutimo lahko tolažbo in srčnost zaradi večjega števila ljudi, ki donirajo prek spleta, ter ogromnega števila ljudi, ki se učijo novih načinov za upravljanje vsakodnevnega življenja na spletu. Zdaj bolj kot kdajkoli prej ljudje potrebujemo dostop do digitalne ekonomije in vsi na podjetju Mastercard si nenehno prizadevamo, da bi bilo spletno nakupovanje bolj preprosto, neovirano in varno za vse, ne glede na to, ali kupujete osnovne dobrine ali doživetja.
Zaskrbljenost zaradi prevar pri spletnih nakupih je še vedno precej visoka
Zelo pomemben in pohvalen podatek je, da je 87% vprašanih pozornih, kaj in kje nakupujejo prek spleta. Malo bolj problematično pa je, da jih je kar 65% zaskrbljenih, da bodo postali žrtve spletnih prevar. Prav tako je pohvalno, da se ker 81% Evropejcev po spletnih nakupih opravi k že poznanim trgovcem, 80% jih pred nakupom pregleda mnenje kupcev, 32% pa se jih bo vseeno pred nakupom obrnilo na nove ali neznane prodajalce.
Za preprečitev zlorab na spletu največ naredi posameznik sam
Pri spletnih trgovinah je pomembno, da nakupujemo v tistih pri katerih je vzpostavljena varna povezava »https«. Nanjo opozarja tudi znak zaklenjene ključavnice poleg URL naslova. Pomembno je, da pri spletnih nakupih pazimo na podatke in podatkov o plačilnih karticah nikoli ne pošiljamo prek elektronske pošte, sporočil, telefonu …, ampak zgolj prek namenskega spletnega plačilnega okna z ustrezno stopnjo enkripcije. Del varnostne higiene pa je tudi, da to, da imamo na napravi nameščene zadnje varnostne popravke in ustrezno varnostno zaščito (anti-virus, anti-spam, anti-malware …)