NIJZ portal za pridobitev TAN kode / številke, ki jo s koronavirusom COVID-19 okužena oseba vnese v mobilno aplikacijo #OstaniZdrav, že deluje. Osebe s potrjeno okužbo, bodo zdaj precej hitreje dobile TAN kodo in tako osebe s katerimi je mobilna aplikacija izmenjala ključe, obvestile o stiku z okuženo osebo.
NIJZ portal za pridobitev TAN kode
Zaradi številnih okužb s koronavirusom COVID-19 prihaja do zamud pri obravnavi pozitivnih primerov. Posledično pa potrjeno okužene osebe ne dobijo pravočasno TAN kode, ki bi jo lahko vnesle v mobilno aplikacijo #OstaniZdrav. NIJZ je na svoji spletni strani zato vzpostavil spletni obrazec v katerega je potrebno vnesti zahtevane podatke, NIJZ pa bo posamezniku TAN kodo posredoval prek SMS sporočila. Podatki, ki jih je treba vpisati so: ime, priimek, mobilna telefonska številka, elektronski naslov in ZZZS številka.
Kaj se zgodi, ko uporabnik vpiše TAN kodo v mobilno aplikacijo #OstaniZdrav
Dokler v mobilno aplikacijo #OstaniZdrav ni vpisana TAN koda, je imetnik naprave označen kot neokužen. Z vpisom 10 mestne TAN kode pa se stanje uporabnika spremeni v okuženo. Takrat na strežnik NIJZ prenesejo ključi (ti, ki se prek Bluetootha izmenjujejo z uporabniki v bližini) uporabnika zadnjih 14-ih dni.
Aplikacije vseh ostalih uporabnikov pa enkrat dnevno na strežniku NIJZ preverijo, če so si v zadnjih 14-ih dneh izmenjale ključ, ki je bil označen kot okužen. Aplikacija posameznika nato s pomočjo algoritmov (čas in oddaljenost) preveri, če je šlo za nizko ali visoko rizičen stik. Posameznik, ki v aplikaciji opazi, da je bil v stiku z okuženo osebo, ne ve, kje je to osebo srečal, prav tako ne ve, kdo je ta oseba, ve pa, da se je to zgodilo v zadnjih 14-ih dneh.
Aplikacija #OstaniZdrav je na voljo za Android in Apple iOS naprave
Android uporabniki lahko aplikacijo #OstaniZdrav najdejo v Google Play trgovini. Apple iOS pa v Play Store trgovini.