Ugotovitve najnovejšega kazalnika Mastercard Index ženskega podjetništva (Mastercard Index of Women Entrepreneurs 2020) za leto 2020 kažejo, da bi lahko pandemija koronavirusa zavrla celotno generacijo podjetnic. Kar 87% lastnic podjetij pravi, da je pandemija negativno vplivala na njihovo poslovanje. Eni ključnih dejavnikov za to so prekomerna zastopanost žensk v sektorjih, ki jih je gospodarska kriza najbolj prizadela, izrazita digitalna vrzel med spoloma v vedno bolj virtualnem svetu in naraščajoči pritiski na področju varstva otrok.
Raziskava Mastercard Index ženskega podjetništva
Raziskava Mastercard Index ženskega podjetništva pokriva 58 držav in skoraj 80% svetovne ženske delovne sile. Metodologija vključuje podrobno analizo 12-ih kazalnikov in 25-ih podkazalnikov. Posebnost letošnjega poročila je analiza zgodnjih posledic nujnih ukrepov, ki so jih tako vlade kot podjetja v 40-ih državah po svetu sprejeli za podjetnice kot odziv na pandemijo. Slovenije raziskava žal ni zajela.
Ciljno usmerjena politika glede na spol spodbuja podjetniški uspeh žensk
Kazalnik že četrto leto izpostavlja velikanske družbeno-ekonomske prispevke podjetnic po vsem svetu in ponuja vpogled v dejavnike, ki spodbujajo in ovirajo napredek ženskega podjetništva. Po kriterijih Kazalnika 2020 je najuspešnejša država Izrael, ki dokazuje, da ciljno usmerjeni podporni mehanizmi na posamezen spol prinašajo bistvene rezultate. Izrael se je na vrh lestvice podjetnicam najbolj prijaznih držav zavihtel prvič v zgodovini Kazalnika. Leta 2019 so zasedali 4. mesto. Uspeh države temelji na cilju v dveh letih podvojiti število podjetnic, pri doseganju katerega je bila ključnega pomena institucionalna podpora za MSP in Izrael se je tako pri merjenju podkazalnika “Podpora MSP” iz 42. mesta leta 2019 povzpel na 1. mesto leta 2020.
Švica je iz 11. mesta lani napredovala na 3. mesto
Na podoben način kot Izrael, je Švica iz 11. mesta leta 2019 napredovala na 3. mesto v letu 2020. To jim je uspelo s pomočjo močno povečane vladne podpore MSP, ki je dosegla 37% rast glede na leto 2019, ter posledične rasti kulturne percepcije podjetništva, ki je v primerjavi z 2019 narasla za 45%.
COVID-19 je ovira, a tudi priložnost
V sklopu Kazalnika 2020 je bila opravljena tudi dodatna analiza posledic pandemije koronavirusa na ženske pri delu in osvetljuje učinkovite podporne politike. Kljub razlikam med izvedenimi ukrepi, so države, ki so se najbolj učinkovito spopadle s pandemijo, sprejele obsežne ukrepe pomoči za MSP, od subvencioniranja plač do sistemov odpuščanja in fiskalnega reševanja, do podpornih ukrepov pri varstvu otrok.
Mastercard zavezan k spodbujanju nadaljnjega vključevanja
Sue Kelsey, izvršna podpredsednica za globalne potrošniške izdelke in finančno vključenost pri podjetju Mastercard, je povedala:
Krize vedno razkrijejo ranljivosti sistema in koronavirus jih je odkril več kot dovolj. Prikazal je velikansko število in obseg neenakosti, s katerimi se ženske spopadajo na področju poslovanja. Toda za razliko od ostalih gospodarskih recesij, je trenutna pandemija tlakovala pot za doseganje bistvenega napredka in razkrila, kaj vse je moč doseči, če za to obstaja volja. Vprašanje pa ostaja, ali smo dovolj pogumni, da izkoristimo priložnost in resnično razumemo podatke, opisane v Kazalniku 2020 ter se njim primerno odzovemo, ali pa se še nadalje oklepamo neuspešnega sistema in dopustimo, da pandemija izbriše že doseženi napredek?
Poročilo Kazalnika je le ena komponenta širšega poslanstva podjetja Mastercard, ki želi izboljšati življenjski položaj nepovezanih in prikrajšanih, ter vsebuje poudarjeno zavezo podjetnicam in malim podjetjem pomagati pri razvoju s pobudami, kot sta programa Start Path in Path to Priceless. Mastercard je v letu 2020 razširil svojo zavezo glede globalne finančne vključenosti, s čimer se je zavezal do leta 2025 v digitalno gospodarstvo vključiti skupno milijardo ljudi ter 50 milijonov mikro in malih podjetij. Kot del teh prizadevanj se bo podjetje neposredno osredotočilo na zagotavljanje rešitev za 25 milijonov podjetnic, ki jim bodo pomagale pri razvoju njihovega podjetja z vrsto pobud, ki vključujejo financiranje, mentorstvo in razvoj vključujočih tehnologij.