Google je uradno naznanil, da je proces nakupa družbe Fitbit, pionirja v nosljivih napravah, zdaj zaključen. Google je nakup Fitbita naznanil leta 2019, a se je že takrat vedelo, da bodo varuhi konkurence imeli veliko dela. Res je bilo tako. Evropski varuh konkurence je nakup odobril šele decembra 2020. Zdaj pa je Rick Osterloh, višji podpredsednik oddelka za naprave in storitve pri Googlu naznanil dokončni nakup Fitbita, čeprav Ministrstvo za pravosodje Združenih držav Amerike (DOJ) postopka naj ne bi še zaključilo.
Kako bo Googlov nakup Fitbita vplival na zasebnost uporabnikov?
Ključni zadržki pri Googlovem nakupu Fitbita, so logično bili zdravstveni podatki in predvsem njihova uporaba za ciljano oglaševanje. Evropska komisija je decembra v sporočilu za javnost ob podanem pozitivnem mnenju za Googlov nakup Fitbita zapisala: “The commitments will determine how Google can use the data collected for ad purposes, how interoperability between competing wearables and Android will be safeguarded and how users can continue to share health and fitness data, if they choose to“. Google se je zavezal, da 10 let ne bo koristil Fitbitovih podatkov za oglaševanje. Evropska komisija pa si je vzela pravico, da to obdobje podaljša za dodatnih 10 let. Prav tako mora Google razvijalcem drugih aplikacij (third-party developers) omogočiti dostop do Androidovega API-ja, tako da je ohranjena neke vrste konkurenca.
Tako ni prav nič čudno, da se je Rick Osterloh v blogu dotaknil prav tematike zasebnosti. Takole je zapisal:
This deal has always been about devices, not data, and we’ve been clear since the beginning that we will protect Fitbit users’ privacy. We worked with global regulators on an approach which safeguards consumers’ privacy expectations, including a series of binding commitments that confirm Fitbit users’ health and wellness data won’t be used for Google ads and this data will be separated from other Google ads data.
We’ll also maintain access to Android APIs that enable devices like fitness trackers and smart watches to interoperate with Android smartphones, and we’ll continue to allow Fitbit users to choose to connect to third-party services so you’ll still be able to sync your favorite health and fitness apps to your Fitbit account. These commitments will be implemented globally so that all consumers can benefit from them. We’ll also continue to work with regulators around the world so that they can be assured that we are living up to these commitments.
Oglasil se je tudi Fitbit
V enakem tonu je v svojem blogu govoril tudi Fitbitov soustanovitelj in izvršni direktor James Park, ki je zapisal:
The trust of our users will continue to be paramount, and we will maintain strong data privacy and security protections, giving you control of your data and staying transparent about what we collect and why. Google will continue to protect Fitbit users’ privacy and has made a series of binding commitments with global regulators, confirming that Fitbit users’ health and wellness data won’t be used for Google ads and this data will be kept separate from other Google ad data. Google also affirmed it will continue to allow Fitbit users to choose to connect to third party services.
Kaj nakup pomeni na področju naprav?
Google se že lep čas trudi konkurirati Applu na področju nosljivih naprav. Razvili so operacijski sistem namenjen nosljivim napravam Android Wear/Wear OS, čeprav kakšne resne nadgradnje ni doživel že nekaj časa. Kaj bi lahko bila tudi posledica, da strojna oprema do leta 2020 nekako ni bila v koraku s časom. Aplikacija Google Fit pa se nikakor ni prijela. Fitbit bo zagotovo prinesel nekaj dodatnega zagona. Kako hitro in kako močno se bo Google postavil po robu Appllu in njegovi uri Apple Watch, pa bo pokazal čas.
Kaj pa soglasje Ministrstva za pravosodje Združenih držav Amerike?
Tukaj je stvar nekoliko zamegljena. Kot poroča Ars Technica, jim je Googlov predstavnik za stike z javnostjo pojasnil, da so se z ministrstvom (DOJ) dogovorili za 14 mesečno obdobje, ki pa je zdaj poteklo brez ugovorov z njihove strani. DOJ pa je v izjavi nekoliko razjasnilo nastalo situacijo. Tako so zapisali:
The Antitrust Division’s investigation of Google’s acquisition of Fitbit remains ongoing. Although the Division has not reached a final decision about whether to pursue an enforcement action, the Division continues to investigate whether Google’s acquisition of Fitbit may harm competition and consumers in the United States. The Division remains committed to conducting this review as thoroughly, efficiently, and expeditiously as possible.