Spletno nakupovanje je izkusilo že zelo veliko Slovencev. Zadnja Masterindex raziskava je pokazala, da več kot tri četrtine oz. 76% Slovencev nakupuje prek spleta. A zadnji del nakupnega procesa se je s 1.1.2021 v Evropski uniji nekoliko spremenil. Če smo bili do zdaj navajeni potrjevanja z vpisovanjem enkratnih SMS gesel, zdaj to počnemo s pomočjo pametnih telefonov in aplikacij.
Spremembe, ki jih zahteva evropska direktiva o plačilnih storitvah PSD2
Evropska direktiva 2015/2366 o plačilnih storitvah na notranjem trgu (PSD2) med drugim uvaja višjo stopnjo zaščite potrošnika pred goljufijami s plačilnimi karticami. Za avtorizacijo plačila je potrebna t.i. močna avtentikacija imetnikov kartic. Da bi se pri plačilni transakciji izpolnil ta nov standard, pa je treba zagotoviti vsaj dva od treh načinov potrjevanja identitete kupca.
Potrjevanje se izvede:
- z nečim, kar ve (geslo, koda PIN, odgovor na varnostno vprašanje)
- z nečim, kar ima (pametni telefon ali druga mobilna naprava)
- z nečim, kar je (biometrični podatki, kot so prstni odtis, oči oz. roženica, obraz, glas)
Kako poteka plačevanje na spletu s plačilno kartico po novem?
Slovenske banke in večinoma tudi druge banke in bančne ustanove v EU so se odločile za uporabo pametnega mobilnega telefona in mobilne aplikacije. Aplikacija pa nato omogoča avtorizacijo z biometrijo (z nečim, kar je) ali pa geslom/pin kodo (z nečim, kar ve). Na tak način se zadosti potrebam po dvofaktorski avtentikaciji. Se pa od banke do banke razlikuje, katero aplikacijo je izbrala za tovrstno potrjevanje plačil. Nekatere so izbrale aplikacijo za mobilno banko, druge aplikacijo za mobilno denarnico. Tretje pa povsem drugo aplikacijo npr. Rekono.
Banka NLB je izbrala mobilno denarnico NLB Pay
Pri NLB so se že pred časom odločili, da bodo funkcionalnost potrjevanja spletnih plačil implementirali v njihovo aplikacijo za mobilno denarnico NLB Pay. Po vpisu podatkov o kartici in potrditvi plačila, se na mobilnem telefonu na katerem ima uporabnik nameščeno in aktivirano aplikacijo NLB Pay sproži potisno obvestilo z informacijami o nakupu (trgovina, cena, …). Za avtorizacijo nakupa mora kupec v NLB Pay najprej vnesite geslo za vstop v mobilno denarnico ali se identificirajte s prepoznavo prstnega odtisa oziroma obraza. Kupec ima od prejema obvestila 5 minut, da potrdi plačilo.
Kako namestimo in aktiviramo NLB Pay?
Po namestitvi aplikacije NLB Pay (Google Play Store za Android) (Apple App Store za iOS) je treba vnesti davčno številko in mobilno telefonsko številko na katero nato prejmemo SMS z enkratnim geslom. Po vpisanem geslu se izpišejo bančne kartice. Nato kliknemo na eno in pišemo njeno PIN kodo. V naslednji fazi pa določimo še geslo, ki ga bomo uporabljali za vstop v NLB Pay mobilno denarnico. Na koncu pa lahko vklopimo tudi Flik plačila.